onsdag, februari 21, 2007

30 dagar!

Eftersom det idag är exakt 30 dagar sen jag fick min första T-spruta, så skulle man kunna säga att jag har gått på T i 11 månader, men om man ska gå efter datum så är det 11 månader på fredag! Det intressanta är att det inte känns så, det känns som det var förra månaden eller liknande sen jag fick den första sprutan. Så jag vet inte riktigt hur jag ska känna, för det har ju inte hänt något sedan dess. Ingen mastektomi, ingen konsultation hos kratz, ingen remiss till Kratz för mastektomi. Inget! Och självklart är det frustrerande. Det är väldigt frustrerande. Och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det egentligen. Blir mest troligt på samma sätt som jag tacklade väntandet på testot. Det tog tre år! Och nu har det gått ett år medans jag väntat på mastektomin, och snart har det nog gått två år till.

Jag kommer nog gå till historian som den där ts-killen som höll på med utredningen i en sisådär 12 år. Tolv år tänker du? Ja, tre år inför varje grej som ingår i utredningen. Tre års väntan på testo, tre års väntan på mastektomi, tre års väntan på hysterektomin och sen tre års väntan på godkännandet från PRV!

Nej, jag är inte så pepp idag. Och det är dumt, eftersom DN ska följa mig lite ikväll. Självklart är det trevligt, och det ska bli spännande att se reportaget när det är klart, men iallafall. Varför just ikväll? Förresten, så borde jag inte skriva om DN här utan istället här... Men det gör jag imorgon när jag har träffat DN!

I vilket fall, så gjorde sköterskan, som tog blodprov på mig idag, min dag lite bättre iallafall.

Mitt nummer plingar fram och jag går in i rummet där det är ledigt, sköterskan säger hej och jag lämnar fram lappen, med vilka blodgrejsrör hon ska använda sig av. Hon tittar på lappen och på namnen på lappen. Namnen på lappen består av Kim, som är ett könsneutralt namn, och sedan så står det tre(3) stycken tjejnamn. Sköterskan tittar länge på mig, och ber mig sedan om id-kort. Jag plockar fram körkortet och då får sköterskan se att det faktiskt är jag som heter så, med tre stycken tjejnamn. Jag kan helt enkelt konstantera: det är skönt att passera dagar som den här, när ingenting är speciellt bra.

När vi då är inne på tema:namn, så måste jag säga att jag planerar ett namnbyte. Nej, du kommer inte behöva lära dig ett nytt namn på mig, det handlar om mina andranamn. Jag är trött på situationer som idag, och kommer därför att byta ut de namn till könsneutrala namn, vilket jag då inte orkar skriva om här, eftersom jag har skrivit om det i min "vanliga blogg!".


"Hur skrattretande liten är inte skillnaden mellan man och kvinna: av 48 kromosomer är bara en olika"

Inga kommentarer: