fredag, februari 23, 2007

exakt 11 månader.

Idag är det på dagen 11 månader de första små testosteronbubblorna sköts in i mina arma bakdelsmuskel. Och helvete vad tiden har gått fort. Det känns som igår.
Jag måste erkänna att det faktiskt inte känns så speciellt annorlunda. Människor omkring mig säger att min röst har antagit andra höjder, eller djup kanske är ett bättre ord. Dock är jag skeptisk till att den verkligen har sjunkit så mycket. Fast jag var mer skeptisk fram tills att min mamma inte kände igen min röst i telefonen, men visst finns det en hel del skepsism kvar i mig. Det tänker jag inte förneka. Sen kan jag ju inte förneka det faktum att min kroppsbehåring har ökat med ungefär 300% sedan den 23 mars 2006, inte heller att skäggväxten har ökat, en 100% iallafall. Muskelmassan är även den lite större, något procental kommer jag inte gissa på här i vilket fall som helst. Det får vikterna på gymmet utvisa.

En rolig sak som jag känner en viss oro inför är att jag har blivit inbjuden till klassfest. I maj!
Häromdagen fick jag hem ett brev där det stod: "Hej Kim, det är nu 10 år sen du gick ut klass 9c."
Och shit, vilken åldersnoja jag fick, och sen hjälpte det väl inte att jag visade det för diverse människor och de uttryckte sig med saker som: Oj, du är verkligen gammal, eller: det är typ 10 månader sen jag gick ut nian." En kan få ångest för mindre!

Men, till poängen. Väldigt få, tillika ingen, från min högstadieklass vet något. Det är möjligt att jag har pratat med någon på nätet och de vet att jag har bytt namn, och att någon såg dokumentären jag medverkade i. Men chansen att ryktet har gått så att alla vet, är något jag tvivlar på väldigt starkt. Så frågan är om jag ska gå på klassfesten i maj och outa mig(vilket jag måste) eller om jag helt enkelt ska hävda att jag inte har tid för att jag är upptagen på helt andra håll den helgen, eller att jag inte har råd att åka till skåne för att medverka?

För det första så skulle det ju vara väldigt kul att återse mina gamla klasskamrater, för det är ju som sagt 10 år sen, och de flesta var ju väldigt trevliga. För det andra så vore det ju kul att se vad det blivit av alla, jag är ju nyfiken av mig. För det tredje(här kommer första nackdelen), så fanns det ju en eller ett par högerextrema människor i min klass, vilket skulle kunna medföra ett par små problem. För det fjärde, orkar jag outa mig för hela min gamla högstadieklass och tillika alla andra gamla niondeklassare, och dessutom mina gamla klasskamrater från låg och mellanstadiet som till 99% också kommer att vara på klassfesten, då alla niondeklassare är inbjudna.(Ja, jag är uppvuxen på landet.)
Jag kommer mest troligt komma på fler nackdelar fram tills i maj då klassfesten är, däremot måste jag ha bestämt mig tills i mitten på april då det är dags att betala för maten.
Jag är kluven, det tänker jag inte ljuga om, men än så länge så är fördelarna fler än nackdelarna, 3-2 till fördelarna, men ni får gärna kommentera med för och nackdelar.


Hädanefter kommer jag att avsluta mina inlägg med citat som handlar om kön på ett eller annat sätt, det betyder inte att jag står för själva citatet eller att det är jag som har sagt det. Dagens och föregående inläggs citat hittas här.


Bortsett från könsorganen, de sekundära könskaraktärerna och orgasmens olikheter finns det ingen verklig skillnad mellan man och kvinna.

Inga kommentarer: