fredag, maj 25, 2007

när en dålig känsla blir bra som sedan blir jobbig.

Igår, när jag försökte bestämma vilka kläder jag skulle ha på mig, inför den kommande arbetsintervjun jag var på, så hade jag för det första beslutsångest eftersom jag var tvungen att känna att jag kunde passera i kläderna. Och dels, så skulle bindern på plats för att hjälpa mig att passera. När alla kläder var på och jag tog en titt i spegeln så kände jag att: nej, det här kommer inte att fungerar. Idag kommer jag inte att passera..

Tyvärr eller tack och lov är jag inte en sådan människa som stannar hemma eller fortsätter byta om tills jag känner mig nöjd utan jag slängde på mig kepsen och drog till RFSL Ungdoms kontor och jobbade några timmar innan det var dags att gå till intervjun.

Väl på intervjun så inser jag att jag inte är den enda de ska intervjua idag, utan minst en kille till. När Sigge (han som ska intervjua oss) kommer så är det första han säger: Vi får vänta lite, det ska komma en kille till.Här inser jag att jag har passerat, vilket gör att jag måste se efter så att jag sitter på ett bra sätt och att tröjan inte hamnar på något konstigt sätt. Och så måste jag tänka på att min röst inte börjar hoppa på ett sådant pubertalt sätt som den kan göra ibland, eftersom jag är 25 och då är man inte i puberteten.

Min slutsats i det här är iallafall, att det för min del inte längre handlar om att lyckas passera, för det gör jag tydligen mer eller mindre alltid, utan att faktiskt lyckas förbli passerbar. Att inte "avslöjas" så att säga. Och det mina vänner, är mycket jobbigare än att försöka passera.

Och nu börjar tankarna flyga och fundera över om känslan över att bli avslöjad, kommer den alltid att finnas där???


Jag påpekar igen, så att det inte ska bli några missförstånd.. citaten jag lägger in längst ner stämmer inte alltid överens med min syn på världen. Det är bara för att visa vad andra har sagt/tycker.


Dessutom, vad händer om man växer upp med homosexuella föräldrar och upptäcker att man tycker att homosexualitet är onaturligt?" - Daniel Liljeberg KD

Inga kommentarer: